Update netcapaciteit elektriciteitsnetten Stedin | oktober

Rotterdam, 3 oktober 2023

Maandelijks deelt Stedin een update netcapaciteit waarmee we inzicht geven in de huidige situatie van het elektriciteitsnet in ons verzorgingsgebied.

In deze update staat de vooraankondiging van congestie in delen van Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland. Het betreft de gehele gemeente Gorinchem, het oostelijk deel van Hardinxveld-Giessendam en het oostelijk deel van Molenlanden (Zuid-Holland), Vijfheerenlanden (Utrecht) en het noordwestelijk deel van West Betuwe (Gelderland).

Deze update bevat ook informatie over de wachtlijst met klanten per provincie en informatie over lopende onderzoeken naar congestiemanagement in al aangekondigde congestiegebieden. Ook delen we wat we doen om onze netten sneller te bouwen en beter te benutten. Ondernemers, consumenten, Energyboards/Energieraden werken hieraan mee. In deze update van oktober staat een mooi voorbeeld van technisch dienstverlener Equans die laadsessies vermijdt tijdens drukke moment op het net. Een goed voorbeeld van hoe we met elkaar bouwen aan het energiesysteem van de toekomst!

Bekijk de update netcapaciteit