Stedin behaalt Trede 4 van de Veiligheidsladder

Rotterdam, 1 juli 2020

Lloyd’s Register draagt Stedin voor de certificatie op Trede 4 van de Veiligheidsladder. Daarmee zegt Lloyd’s Register dat Stedin een proactieve veiligheidscultuur heeft. Dit markeert dat Stedin zich verder ontwikkeld als betrouwbaar presterende organisatie. Dat doet Stedin aan de hand van het zogenoemde High Reliability Organization-traject dat helpt bij de focus op veiligheid en het creëren van een open (veiligheids)cultuur.

Van alle bedrijven met een Veiligheidsladder-certificaat staat één op de tien bedrijven op Trede 4: Stedin bevindt zich dus in een select gezelschap. Jeroen Grond (directeur VGMK): "Voor onze klanten, partners en medewerkers is veiligheid en veilig werken essentieel. Daarom hebben wij de ambitie om een High Reliability Organization te zijn. De auditors hebben gezien dat ook de veiligheidscultuur in de hele keten van aannemers en leveranciers onze aandacht heeft. Ik ben ontzettend trots op iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt: binnen en buiten Stedin. Dit certificaat is hun verdienste."

Met het behalen van dit certificaat straalt Stedin het belang van een open (veiligheids)cultuur uit. Het is een uitnodiging aan Stedins partnerbedrijven om de lat op het gebied van veiligheid ook hoger te blijven leggen. Het behalen van certificaat houdt Stedin scherp op het behouden van dit niveau, het continu verbeteren van veiligheid in het algemeen en het streven naar een betrouwbaar presterende organisatie;

Wat is de Veiligheidsladder?

De Veiligheidsladder is een manier om veiligheidsbewustzijn (houding, gedrag en cultuur) vast te stellen. Het behalen van een certificaat voor een specifieke trede laat zien hoe ver een organisatie staat met het ontwikkelen van een veiligheidscultuur. Steeds meer bedrijven kiezen daarom voor certificering. Stedin dus ook. Zeker omdat het past binnen ons programma om een betrouwbaar presterende organisatie te blijven - de High Reliability Organization (HRO).